Smart Delta Drechtsteden bestaat uit zeven Zuid-Hollandse gemeenten aan het water die samen een unieke delta vormen. Een uniek samenwerkingsverband tussen overheid, bedrijfsleven en onderwijs dat zich inzet voor een gezamenlijke missie ‘Slim samen vooruit’. Om gezamenlijk talenten naar de regio te trekken, werken de zeven gemeentes en drie maatschappelijke diensten samen om vacatures in te vullen. De regio is namelijk heel interessant vanwege de grote smart/maak-industrie en de aantrekkelijke huisvestingsopties.
Om de employer branding van Smart Delta Drechtsteden te ondersteunen ontwikkelden we het “Work Smart. Live Smart.”-concept. Zo positioneren we de regio als een inspirerende en innovatieve plek om te werken én wonen. Het idee vertaalden we door naar concrete middelen. We waren ook verantwoordelijk voor de inkoop van diverse items.
Smart Delta Drechtsteden was aanwezig op de Nationale Carrièrebeurs. Op dit event is het belangrijk om op te vallen bij de juiste mensen. Voor de beurs verdeelden we de beursstand aan de hand van verschillende relevante thema’s. Om opvolging en de kans op succes te verhogen, ontwierpen we een herbruikbare vacature-kaartenbak-muur met concrete young professional vacatures. Met niet alleen informatie over de vacature maar ook over de aantrekkelijkheid van de regio. Het resultaat was een grote stijging van het aantal bezoekers van de vacaturewebsite; werkenbijdrechtsteden.nl en van aanmeldingen voor de vacature alerts.