Riwal hoogwerker

Riwal Hoogwerkers

Virtual Reality Safety Training in één keer krachtig op de kaart gezet

Europese introductiecampagne voor Riwal

Informatievoorziening over veiligheid is heel belangrijk. Dat geldt zeker voor een bedrijf als Riwal, dat hoogwerkers, verreikers en heftrucks verhuurt, verkoopt en onderhoudt. Wij ontwikkelden een Europese introductiecampagne voor ’s werelds eerste Virtual Reality Safety Training. Deze leert de doelgroep om veilig en efficiënt om te gaan met grote machines.

Sinds 1968 is Riwal expert in efficiënt en veilig werken op grote hoogte. Met de verhuur, de verkoop en het onderhoud van hoogwerkers, verreikers en heftrucks groeide Riwal in de afgelopen decennia uit tot kennispartner en totaalleverancier in efficiënt en veilig werken met grote machines. Riwal verzorgt daarnaast opleidingen aan gebruikers. Totaal vernieuwd en innovatief zijn de Riwal Virtual Reality simulatie-units. Daarmee verzorgt Riwal virtuele veiligheidstrainingen. Wij hielpen de organisatie om deze innovatie in één keer krachtig op de kaart te zetten

A Riwal exclusive

Om de unieke virtual reality simulatie-units te introduceren, ontwikkelden wij een exclusiviteitscampagne. Daarmee creëerden we bekendheid, zorgden we voor leads naar de website, onderstreepten we Riwal als autoriteit en innovatiepartner én promootten we de VR-training zelf. Omdat het een geheel nieuwe training betrof, was een goede uitleg van het trainingsconcept essentieel. Daarom maakten we een creatieve key visual en zetten we een zorgvuldig uitgedachte online marketingcampagne op. We ontwikkelden een video, die voldoende informatie gaf en tegelijkertijd teasend werkte. Bovendien ontwierpen we een herkenbare mobiele unit, die on-site VR-training faciliteerde en inzetbaar was als eyecatcher op beurzen en events.

Zien is geloven. En begrijpen.

Simpelweg de nieuwe VR simulatie-units in combinatie met de training laten zien om het product uit te leggen, wordt al snel een saai verhaal. “Veiligheid en informatievoorziening leveren in de basis niet direct spannende beelden op. Dat we erin geslaagd zijn dat voor Riwal juist wel te doen, is grotendeels te danken aan het lef van de opdrachtgever”, vertelt Kevin Sträter, Creative Lead. We kozen niet voor een standaard informatieve campagne. Met de filmische aanpak slaagden we erin om de exclusiviteit van de VR-trainingen op een stijlvolle en effectieve manier over te brengen.

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Ingrid Kouwenhoven

Managing Partner

Kevin Sträter

Creative Lead

Wouter van Rensen

Grafisch vormgever