Leev maakt biologische, eerlijke en gezonde levensmiddelen en is daarmee goed voor anderen. Leev vroeg KR om na te denken over een merkcampagne waarin benadrukt werd dat de volledige nettowinst van Leev ten goede kwam aan diverse goede doelen. Een bijzondere merkbelofte voor de ontwikkeling van een bijzondere campagne.
We bedachten en werkten ook de crossmediale ‘Goed Voor Een Ander Challenge’ uit. De uitdaging was als volgt: kunnen we mensen aansporen om ook iets goeds voor een ander te doen? Als dit lukte doneerde Leev € 75.000,- aan een door de challengers te kiezen goed doel. Spoiler: dat lukte!
Om mensen bekend te maken met de campagne en ze in beweging te krijgen vertaalden we het creatieve concept door naar een social media campagne die werd ondersteund door onder meer een teasende video, een actie-website, een activatie op de winkelvloer en sampling-acties op verschillende plekken in Nederland. Dit was ook de basis van het succes. Dankzij de geïntegreerde inzet van online, offline & instore-activiteiten en de zorgvuldig geplande media-inzet zorgden we voor een brede en succesvolle campagne.
Na het behalen van de challenge kon iedereen online bepalen hoe de € 75.000,- verdeeld werd onder de goede doelen. Op deze manier werd nogmaals de betrokkenheid van de challengers of fans van Leev op een positieve manier aangesproken. Al met al een bijzonder project waar we dan ook erg trots op zijn!