Inproba

Opvallen met een nieuwe verpakking én herkenbaar blijven in het schap.

Een nieuwe verpakking voor Inproba: die laat niemand liggen

Voor veel producten maken consumenten pas in de winkel een keuze. Wanneer ze voor het schap staan om precies te zijn. Daarom móet je daar alle aandacht krijgen. Wij maken onderscheidende foodverpakkingen die opvallen én de merkwaarden duidelijk communiceren, zodat een consument eigenlijk niet meer hoeft te kiezen. Dat deden we ook voor Inproba.

De smaak van eerlijk Oosters

De Nederlandse consument eet steeds exotischer. Producten uit Thailand, Japan, India en Vietnam – en andere fusion Aziatische producten – zijn geliefd. Inproba heeft een breed assortiment Oosterse smaakmakers die veilig en duurzaam geproduceerd zijn met de beste grondstoffen. Optimale kwaliteit, mét een scherpe prijsstelling. Hoe verleid je de consument tot aankoop als de concurrentie zo groot is en positionering zo dicht bij elkaar ligt? Wij gingen de uitdaging aan en ontwikkelden een foodverpakkingslijn die doel treft.

Herkenbaar in een fris jasje

Het vorige design van Inproba’s verpakkingslijn – dat wij ongeveer vijf jaar geleden ontwierpen – was toe aan een frissere look en feel. We besloten niet alles overboord te gooien, want de oude verpakking was krachtig én herkenbaar. Daarom is gekozen voor een re-design. De herkenbare gele kleur bleef, de merkwaarden die Inproba uniek maken werden verder uitgelicht. Door de USP’s ‘lekkerste smaak’ en ‘beste prijs’ duidelijker te communiceren, sluit de nieuwe verpakking beter aan op de veranderde behoefte van de consument. Herkenbaar in een fris jasje, eigenlijk. Om de verpakking met een knal te introduceren, creëerden we diverse advertenties en een nieuwsbrief.

Een nieuwe doelgroep

De connectie met de consument is het allerbelangrijkste. En je weet pas of de consument echt wordt verleid, wanneer je dit test. Daarom ontwikkelden we eerst conceptverpakkingen, die we in een kwalitatief onderzoek testten. Wat bleek? Inproba behield niet alleen de trouwe consumenten, maar spreekt met de nieuwe verpakkingen ook een bredere, jongere doelgroep aan. Win-win!

 

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Wouter van Rensen

Grafisch vormgever