Geef jouw peuter de beste start!

Campagne voor Stichting H3O

Peuter Speel- en Ontdekdag

Bij Stichting H3O kan elk kind zich spelenderwijs ontwikkelen en ontdekken, maar veel ouders weten niet dat peuteropvang bestaat en wat de voordelen zijn. Daarom hebben we een campagne opgezet die kind en ouder uitnodigt om peuteropvang op een leuke en toegankelijke manier te ervaren. Met een gezamenlijke Speel- en Ontdekdag op alle locaties, eerlijke testimonials en vrolijke beelden van peuters, ouders en medewerkers van verschillende locaties.

Toegankelijke kennismaking met peuteropvang

We spraken met ouders, pedagogisch medewerkers en zelfs peuters zelf: wat levert peuteropvang op? Hun enthousiaste verhalen vormden de basis. We merkten dat bijna alle ouders hun keuze bevestigden zodra ze hoorden hoe gezellig en leerzaam zo’n ochtend is.

Deze eerlijke en vrolijke verhalen gebruikten we om bestaande onbekendheid weg te nemen bij nieuwe ouders. We brachten de voordelen van peuteropvang glashelder in beeld: sociale ontwikkeling, nieuwe vriendjes én een soepele overgang naar de basisschool. Kortom, geef jouw peuter de beste start en kies voor peuteropvang van H3O.

Een Speel- en Ontdekdag vol energie

De kern van onze aanpak is een feestelijke Speel- en ontdekdag op iedere H3O-locatie. Kinderen zijn vrij om te komen spelen en ouders kunnen rondkijken of aansluiten bij activiteiten. Dit laagdrempelige event gaf energie en was even leuk als informatief. Lokale ouders, peuters en pedagogisch medewerkers gebruikten we als ambassadeurs. Zij verschijnen in social video’s, op posters en flyers met persoonlijke quotes. Dit maakt het echt. Geen stockbeelden of AI, maar gewoon échte ouders en peuters met échte verhalen.

  • Middelenmix: De campagne werd gevoerd via sociale media (vrolijke posts en korte video’s), een poster- en abri-campagne in heel Dordrecht, spandoeken en posters op alle peuterlocaties, flyers op scholen en speelplekken, en informatie via de eigen nieuwsbrieven en websites van H3O. Zo bereiken we de doelgroep daar waar ze zelf is.
  • Samenwerking: KR communicatie verzorgde strategie, concept en uitvoering; voor de video’s werkten we samen met Brandshake. We hielden korte lijnen met de opdrachtgever en dankzij goede interne betrokkenheid ging het plan snel van start en omarmden alle deelnemende locaties het concept razendsnel.

Bekende gezichten en echte verhalen

Dankzij de bijdrage van echte ervaringsdeskundigen raakten we de juiste snaar: ouders herkennen hun eigen verhalen in de campagne en werden zo overtuigd van de meerwaarde van peuteropvang. In een tijd waarin veel beelden generiek zijn, maakte het gebruik van lokale, herkenbare gezichten de campagne extra krachtig en onderscheidend.

Dit team werkte aan deze case

Tinja Kamp

Managing Partner

Kevin Sträter

Creatief Strateeg

Kim Klootwijk

Jr. Grafisch vormgever

Leonie van Gruijthuijsen

Projectmanager

Floor Deen

Stagair Grafisch vormgever