Stichting H3O

Employer branding

Nieuwe leraren werven voor Stichting H3O

Stichting H3O zocht nieuwe collega’s voor hun speciale basisonderwijslocatie in Dordrecht: SBO De Toekomst. Goede medewerkers vinden is lastig. Zeker om ervaren leraren te vinden die de overstap willen maken van het reguliere onderwijs naar speciaal onderwijs. Hoe wij deze potentiële leraren bereiken? Met een wervingscampagne waarin huidige leraren op het speciaal basisonderwijs vertellen wat hen aanspreekt en waarom zij de switch hebben gemaakt.

Stichting H3O is een onderwijsorganisatie in de gemeente Dordrecht die bestaat uit 11 basisscholen en 3 voortgezet onderwijslocaties. Waaronder ook één locatie voor speciaal basisonderwijs: SBO De Toekomst. In het speciaal basisonderwijs ligt de focus op samenwerking en totaalontwikkeling van leerlingen, zodat ze kunnen laten zien wie ze zijn en wat ze kunnen.

Make the switch!

Dat medewerkers lastig te vinden zijn in deze tijd, is helaas herkenbaar voor veel organisaties, maar zeker ook in het onderwijs. Hier heeft ook SBO De Toekomst mee te maken. Om potentiële leraren toch te bereiken, ontwikkelden we de wervingscampagne ‘Make the switch’. Want wie kan beter vertellen over de fantastische ervaringen en uitdagingen van het speciaal basisonderwijs dan de leraren zelf? Daarom plaatsten we 3 leraren in de hoofdrol; Anne, Thomas en Janneke nemen je mee en vertellen hoe zij de switch naar het speciaal basisonderwijs hebben ervaren. Met de testimonials spreken we leraren uit het regulier onderwijs aan en laten we zien wat de voordelen zijn van het werken in het speciaal onderwijs.

Van A to Z: een complete wervingscampagne

Niet alleen door middel van 3 video’s roepen we andere leraren op om de switch te maken. We verzorgden een totale wervingscampagne met bijbehorende social media berichten, print-advertenties en ondersteunden in de opzet van een bijpassende vacaturetekst. Zo versterken alle middelen elkaar en laat je mensen écht nadenken over een carrièreswitch.

Dit team werkte aan deze wervingscampagne

Laura van de Giessen

Project/Account Manager

Tinja Kamp

Managing Partner

Wouter van Rensen

Grafisch vormgever

Kevin Sträter

Creative Lead