De groei van De Heus Animal Nutrition – een toonaangevende wereldspeler in de agrarische sector op het gebied van diervoeding – is de laatste decennia exponentieel. Bij zo’n groei hoort ook een actuele, krachtige en onderscheidende corporate identity. Samen met de afdeling Global Marketing Communications van De Heus werkten we daarom aan een geactualiseerde corporate story en ontwikkelden we een unieke merkidentiteit en een communicatieconcept dat staat als een huis. Met de allesomvattende pay-off: ‘Powering progress’.
De Heus Animal Nutrition is een Nederlands familiebedrijf met een rijke historie, ijzersterke kernwaarden en nog altijd een enorm groeipotentieel. Daarnaast heeft het bedrijf de ambitie om onderscheidend te zijn, ánders in de branche. De nieuwe identiteit van De Heus, die vooruitgang, optimisme en energie uitstraalt, is baanbrekend in vergelijking met de manier waarop er over het algemeen in de sector wordt gecommuniceerd.
“De energie, die we zochten, vertalen we in beeld naar een ‘kindmetafoor’ – zoals we die noemen – was een schot in de roos.”, vertelt projectverantwoordelijke Michel Kokshoorn. “Want alle positieve associaties die passen bij een opgroeiend kind matchen naadloos bij die van De Heus als bedrijf. Van ontdekken tot groei, van grenzen verleggen tot vooruit willen en van lef tot doorzettingsvermogen.”
Dit communicatieconcept biedt de ruimte om – naast diervoederconcepten – ook andere diensten en services op consistente wijze zichtbaar en herkenbaar te maken. Want De Heus onderscheidt zich bijvoorbeeld ook door kennisoverdracht op het gebied van farm management of dierenwelzijn.
Essentiële succesfactor voor de nieuwe identiteit, is de voorwaarde om flexibiliteit te bieden, zodat De Heus in uitstraling kan mee-evolueren in een sector die zich voortdurend ontwikkelt. Bovendien moest de identiteit internationaal uitvoerbaar zijn. De businessunits van De Heus hebben voortaan genoeg vrijheid om uitingen een lokale touch te geven, terwijl de consistentie van het merk overeind blijft.
Consistentie en een prettige werkwijze gaan samen door de door ons ontwikkelde brand manual en een design manual voor zowel intern gebruik als samenwerkingen met partners. Deze zijn breed opgezet en geven richtlijnen. Ook vind je hierin basis lay-outs en designelementen terug. Alles is verduidelijkt door een ruime verzameling van inspirerende voorbeelden van offline en online uitingen. Met een internationaal herkenbare en krachtige wijze van communiceren als resultaat.