Coram DIY

Tailormade Tiger-display verleidt ook de klusser

Gigantisch grote ‘Swoop’ trekt de aandacht op de winkelvloer

Wij kregen de kans om onze eerdere opgedane ervaring in het DIY-kanaal én onze jarenlange ervaring in de supermarkt te combineren in een campagne voor Coram DIY. Voor het Doe-Het-Zelf kanaal gingen we aan de slag met de introductiecampagne van innovatief assortiment toiletaccessoires. We omzeilden daarbij het reguliere schap en kregen extra opvallende exposure. De uitkomst? Een frisse start voor zowel Coram DIY als KR.

Coram DIY

Coram ontwerpt, ontwikkelt en produceert badkamer- en toiletproducten die eenvoudig te installeren zijn en opvallen door hun doordacht design. Voor hun merk Tiger ontwikkelde Coram de innovatieve en modern vormgegeven nieuwe serie Tess: een assortiment van kunststof met slimme functies die het toilet opgeruimd en fris houden. Zeer vernieuwend hierbij is de opvallende toiletborstel Swoop®. Deze heeft een flexibele kunststofborstel die werkelijk overal komt en superhygiënisch is. Dit assortiment, met de Swoop® in het bijzonder, verdiende wel wat extra aandacht.

Tiger Tess extra zichtbaar door buitenschappresentatie

De doelgroep voor Tiger Tess is breed. Zowel mannen als vrouwen kopen sanitairproducten, waarbij de vrouw op andere zaken let dan de man. Tiger speelt hierop in met hun focus op design,  installatiegemak en functionaliteit. We legden de nadruk op het innovatieve karakter van Tiger Tess met een duidelijke indeling op functionaliteit. Alle aandacht ging naar slim, opgeruimd en fris in combinatie met eigentijdse looks. Dit alles kwam tot uiting in zowel de speciale display als het POS-materiaal dat specifiek werd ontwikkeld voor zichtbaarheid in kopstellingen. Daarnaast ontwikkelden we een reusachtige blow-up waar niemand omheen kon. Door ‘swoop’ ook als actiekreet te gebruiken en te combineren met een stevige plens water, werd deze opvallende introductie een verfrissend geheel.

Kennis op de winkelvloer bouwen we samen op

Door onze jarenlange ervaring in en kennis over de foodwereld en de winkelvloer in supermarkten, gaven we de introductie van Tiger Tess een extra dimensie. De doorvertaling naar de doe-het-zelf-winkel leidde tot een uniek en opvallend concept. En dankzij de kennis van Coram DIY van dit kanaal, hebben ook wij onze expertise weer uitgebreid.

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Ramon Snoek

Grafisch vormgever

Ingrid Kouwenhoven

Managing Partner

Julia Klingeman

Jr. Project Manager