Als sportveldbeheerder moet je met veel zaken rekening houden. Je wil een zo hoog mogelijke belastbaarheid van je velden. Maar ook duurzaamheidsdoelstellingen en natuurlijk de kosten van het onderhoud wegen mee. Grasspecialist Advanta heeft voor die uitdagingen een oplossing: Advanta’s Triple3-methode.
Zo’n innovatie verdient een grootse introductie!
Advanta is al jarenlang een betrouwbare leverancier van hoogwaardige grassen en introduceerde al eerder vooruitstrevende oplossingen. Daarnaast delen ze hun kennis en helpen sportveldbeheerders met persoonlijk advies en de juiste graszaadmengsels. Met deze nieuwe en tailor-made Triple3-aanpak ontstaat er het hele jaar een dichte, weerbare en speelbestendige grasmat. En dát is natuurlijk wat je als sportveldbeheerder wil: meer speeluren en minder onderhoud.
Voetbal is de grootste sport op de Nederlandse sportvelden. Daarom kreeg voetbal een rol in het ontwikkelde concept, maar natuurlijk wel met een creatieve twist. Sportveldbeheerders moeten echt van de standaard aanpak af en overgaan naar een jaarrond specifieke werkwijze. Daarom roept Advanta ze op tot een wissel. Uiteraard met een dikke knipoog naar de spelerswissel die je ziet tijdens voetbalwedstrijden.
De nieuwe aanpak van Advanta is veel omvattend en heeft uitleg nodig. Daarom kozen we ervoor om de communicatie zo helder mogelijk te houden en met een sterke, herkenbare beeldmetafoor te werken. In de middeleninzet kozen we voor een balans tussen het enerzijds prikkelen, en anderzijds informeren van de sportveldbeheerders. KR verzorgde het campagne-concept, het ontwerp, de fotografie en de uitwerking van de beursstand, advertenties, een informatieve én wervende direct mailing en online banners.