Limagrain

Meer bereik met dezelfde media-inzet

Aandacht laat merken groeien

Wat doe je als je jaarlijks slechts één kans krijgt om een klant of prospect aan je te binden? Dan ga je er vol voor, toch? Maar wat doe je de rest van het jaar? Wij helpen Limagrain oog te houden voor de lange termijn en bouwen op die manier aan een sterk en toekomstbestendig merk in een volwassen, kennisgedreven markt. Limagrain is door de gekozen strategie niet langer afhankelijk van dat ene beslismoment per jaar. Door continue zichtbaarheid, planten wij het zaadje veel eerder.

Limagrain veredelt hoogwaardige snijmaïs en andere gewassen voor melkveehouders, die het op hun beurt telen en gebruiken als ruwvoer voor hun koeien. Door de kwalitatieve maïsrassen die Limagrain veredelt én haar kennisdeling over het vakgebied, heeft het veredelingsbedrijf zich ontwikkeld tot marktleider in Nederland. Om elk jaar weer opnieuw de eerste keuze voor melkveehouders te zijn, is een onderscheidende campagne en consistent merk een absolute must. Daarom helpen wij in te zetten op een langetermijnstrategie en verzorgen wij jaarlijks creatieve insteken voor hun maïscampagnes. Zodat Limagrain áltijd indruk maakt.

Limagrain wordt beter gezien

Melkveehouders maken ieder jaar opnieuw hun snijmaïskeuze. In relatief korte tijd strijden maïszaadveredelaars met advertenties om aandacht. Tijdens die mediadrukte moet je opvallen. Maar waarom zou je dat alleen met advertenties doen? Wij kozen er samen voor om de seizoenscampagne zo te ontwikkelen dat deze bijdraagt aan de algehele branding van Limagrain. Met het opzetten van een kennisplatform, verrassende campagne-uitingen, ondersteunende video’s, animaties, infographics en direct mailings. Met succes. Want de vakblad-advertenties worden bijvoorbeeld, ondanks dezelfde mediadruk, beter gezien. En het bereik van het kennisplatform ruwvoerforum.nl  – waar ruwvoerspecialisten van Limagrain tips en onderzoeken delen om melkveehouders te helpen hun bedrijf effectiever te runnen – groeit nog dagelijks.

Campagnes & kennisdeling gaan hand in hand

Wat ooit begon als een eenmalige vraag, is uitgegroeid tot een structurele samenwerking. Al jaren bedenken en maken we samen met Limagrain campagnes die opvallen. En helpen wij ze om kennis via owned media uit te dragen. Zodat dagelijkse doelen worden bereikt, maar er ook wordt gebouwd aan de toekomst van het merk. En dat werkt. Creative Lead Kevin Sträter: “Klanten én concurrenten merkten op dat Limagrain meer adverteert. Maar: dat is helemaal niet zo. De campagnes vallen gewoon veel meer op. Daarnaast hebben we er samen voor gekozen om ook naast de campagne relevant te blijven en boeren te voorzien van ondersteunende informatie.

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Michel Kokshoorn

Strategic Account Advisor

Ingrid Kouwenhoven

Managing Partner

Kevin Sträter

Creative Lead

Joost van Rouwendaal

Creatief DTP-er