Rode Kruis

Vergeten Liedjes voor Vergeten Kinderen

De missie van het Rode Kruis is het voorkomen en verzachten van menselijk lijden waar dan ook, het beschermen van levens en gezondheid en het waarborgen van respect voor de mens. Het Rode Kruis is in ieder land aanwezig en helpt direct als er zich een ramp voordoet. In Syrië, Zuid-Soedan en de Centraal Afrikaanse Republiek is het al jaren crisis. Doordat de media focussen op de conflicten, raken de slachtoffers de onschuldige burgers en met name veel kinderen- op de achtergrond en is hun situatie rampzalig. Voor deze slachtoffers startte het Rode Kruis in samenwerking met Cortonville een campagne om geld in te zamelen.

18 Artiesten doneren een liedje dat vergeten was: het nummer heeft nooit voldoende aandacht gekregen of is nooit uitgebracht. Al deze liedjes samen vormen het album ‘Vergeten Liedjes voor Vergeten Kinderen’. Dit album kan via rodekruis.nl en iTunes gedownload worden. Een mooie en sympatieke manier om aandacht te vragen voor de meest kwetsbaren.

  • Rode Kruis - key visual

Snelle actie

De campagne stond deels al in de steigers, maar er was behoefte aan vele ondersteunende materialen die binnen een ultra korte tijd ontwikkeld moesten worden. Hiervoor schakelde het Rode Kruis KR in. Door sterk projectmanagement en snel schakelen van creatie ontstond een indringende keyvisual en ondersteunende middelen, zoals een advertentiecampagne met ‘teasers’, flyers en online banners.

MEER WETEN?

Neem contact op met Ingrid, die weet er alles van!

Ingrid Kouwenhoven, Senior Account Manager, KR communicatie, Dordrecht

Ingrid Kouwenhoven
ingrid@krcommunicatie.nl
078-6143102